PC Security

امنیت کامپیوتر

PC Security

امنیت کامپیوتر

PC Security

🔵 آموزش بالا بردن امنیت کامپوتر
🔵 آموزش زبان های برنامه نویسی
🔵 معرفی نرم افزار های برتر
🔵 اخبار جهان سایبری

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

چیپست اسنپدراگون

شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۳:۳۱ ب.ظ

چیپست اسنپدراگون به طور وسیع در موبایل ها مورد استفاده است و در این پست توضیحاتی در باره این چیپست میدیم.

اول اینکه بعضیا فکر میکنم چیپست همون پردازنده است ولی این دو باهم تفاوت دارند ؛ برای این که یک سیستم مثل موبایل کار کنه نیاز به چندیدن سخت افزار مثل پردازنده ، پردازنده گرافیکی ، رم ، حافظه گرافیکی و... دارد و این سخت افزارها روی مادر برد باید نصب بشن و نهایتا همه این ابزار ها داخل یک موبایل جا نمیشن و اینجا چیپست وسط می آید .

برای اینکه این قطعات را در جای کوچک قرار بدهند یک قالب بزرگتر در نظر میگیرن به اسم چیپست بعد رم ،‌حافظه ، پردازنده ، پردازنده گرافیکی و... را داخل آن قرار میدن به این نوع چیپست Soc یا System on Chip یعنی یک سیستم روی یک چیپست پیاده میشه.

مثلا چیپست اکسینوس یعنی یک چیپست که پردازنده Cortex A53 داره، پردازنده گرافیکی Mail 450 ، ماژول های مختلف و... را داخل خودش داره.

از چیپست های اسنپدراگون در گوشی ها و تبلت های اندرویدی، گجت های پوشیدنی ، گجت های مخصوص اتوموبیل و... استفاده میشود.

  اسنپدراگون اوایل به صورت یه حرف و یک عدد نامگذاری میشد، مثل S1، S2، S3، S4 که هرچی عدد بعد حرف بزرگ تر بود چیپست قوی تر و جدید تر بود. در واقع S2 یک نسل از S1  جدیدتر بود، تا این که شرکت کوالکام سازنده چیپست های اسنپ دراگون نحوه نامگذاریش را تغییر داد و نامگذاری به این صورت شد:   Snapdragon 200 ،  Snapdragon 400 ، Snapdragon 600 و جدیدترین مدل که Snapdragon 800 نامیده میشد؛ مثلا اسنپدراگون 400 یک نسل از 200 قوی تر و جدیدتر بود و به همین ترتیب . البته هر کدام داری زیر مجموعه های دیگری می باشد.

اسنپدراگون 800 یک نسل کلی است و داری زیر مجموعه های مثل 810 ، 820 و... است و بازهم هرچقدر عدد بزرگ باشد جدیدتر قوی تر و بهینه تر است.


مشخصات فنی Snapdragon 820

پردازنده 4 هسته ای با تکنولوژی ساخت 14 نانومتری به نام Kryo

دوتا هسته با 1.59 و دو هسته با 2.15 گیگاهرتز  کار میکنند.

گرافیک Adreno 350 با سرعت 624 مگاهرتز

ساپورت دوربین 25 مگاپیکسلی

پشتیبانی از معماری 64 بیتی

پشتیبانی از حافظه DDR4


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی