PC Security

امنیت کامپیوتر

PC Security

امنیت کامپیوتر

PC Security

🔵 آموزش بالا بردن امنیت کامپوتر
🔵 آموزش زبان های برنامه نویسی
🔵 معرفی نرم افزار های برتر
🔵 اخبار جهان سایبری

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

آنچه آمازون درباره شما میداند!!!

جمعه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲ ق.ظ

با توجه به این که شما چقدر از آمازون خرید میکنید ، تماشا میکنید و میخوانید ، تجارت الکترونیک ممکن است در مورد شما بیشتر از هر شرکت دیگری روی زمین بداند.

شما میدانید که شرکت های مثل گوگل ، فیسبوک و...  در مورد شما اطلاعات زیادی دارند جستجو ها و علایق شما را میدانند ، ولی جالب است بگوییم که هرچه بندانند آمازون بیشتر میداند. آمازون میداند که از الکسا چه پرسیده اید ، از فروشگاه آن چه ها خریده اید ، در kindle و Audible  چه کتابهای خوانده اید و چه صوت های را گوش داده اید ، آن چه در prime Video میبینید و جستجو میکنید ، آنچه از فروشگاه مواد غذایی میخرید و هزاران اطلاعات دیگر که خواهیم گفت .

آمازون / Amazon : همه چیزهای که شما خریداری کرده اید ، به علاوه چیزهای که شما فقط در سبد خرید و لیست مورد علاقه خود قرار داده اید یا جستجو کرده اید ، و حتی سایت های متعلق به آن مثل ( Zappos و Diapers ) و همه آدرس های شما که محصولات به آن ارسال شده است.


کتاب های دیجیتال و صوتی /  kindle و Audible : تمام کتاب های که خوانده اید ، چقدر کتاب میخوانید ، چه کتابهای میخوانید و حتی چه نکاتی را برجسته و برچسب گذاری میکنید.


سایت های مشاهده ویدیو / Prime Video و Twitch : ویدیو های که میبینید و جستجو میکنید.


آیفون های امنیتی ( زنگ درب ) / Ring : این محصول قابلیت ضبط فیلم دارد و فیلم ها 30 تا 120 روز بسته به موقعیت مکانی ضبط میشوند مگر اینگه ویدیو به صورت دستی حذف شود یا به درخواست کاربر حفظ شود.


روتر Eero / WiFi : یکی از جدید ترین محصولات امازون مانند هر روتر خانگی این دستگاه هر وبسایت شما را میبیند و میشناسد ولی آمازون میگویید که این اطلاعات را ذخیره نمیکند.


به این لیست باید IMDB ( پایگاه فیلم و تلوزیون ) ، Goodreads ( شبکه اجتماعی کتاب مرکزی ) ، فروشگاه مواد غذایی و... را اضافه کرد.

احتمال سو استفاده از این اطلاعات پایین است ولی بحث اصلی دستیار صوتی الکسا است ، دستگاهی که همیشه گوش میدهد اطلاعات ارسال میشود و میتواند پیامد های بزرگتری داشته باشد. الکسا با دستور بیداری مانند ( الکسا ، آمازون یا ...) فعال میشود و شروع به ضبط میکند ولی در بعضی موارد شده است که الکسا به طور غریزی فعال شده است و صوتی را که شما قصد ارسال آن را نداشته اید جمع آوری میکند.

آمازون به سایت Axios گفته است که تنها تعداد بسیار کمی از تعاملات از یک مجموعه تصادفی از مشتریان برای بهبود تجربه مشتری از جمله بهبود در تشخیص گفتار ، دسترسی به این اطلاعات محکم کنترل میشود و محدود به تعداد کمی از کارمندان است و همچنین تعداد محدودی به موقعیت شما نیز دسترسی دارند تا ویژگی های خاصی را برای مکان شما فعال کند ، مثل ( نزدیک ترین رستوران کجاست؟ ).


اما کاری که شما میتوانید انجام دهید مثل پاک کردن مستمر سابقه جستجو ، عدم استفاده از خدمات در موارد خاص و مهم شما و اگر میتوانید از جایگزین برای آن استفاده کنید ، درست است که آمازون بهترین است اما برخی از فروشگاهای کوچک و بزرگ هستند که اطلاعات شما را ضبط نمیکنند و حتی اگر ضبط کنند محدود به خرید شما است چون تنها یک سایت فروشگاهی دارند و مثل آمازون مجموعه بزرگی نیستند.


منبع : Axios


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی