PC Security

امنیت کامپیوتر

PC Security

امنیت کامپیوتر

PC Security

🔵 آموزش بالا بردن امنیت کامپوتر
🔵 آموزش زبان های برنامه نویسی
🔵 معرفی نرم افزار های برتر
🔵 اخبار جهان سایبری

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

پیشرفت های فناوری در دوران کرونا

جمعه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۴۱ ب.ظ

در دوران بیماری کرونا به اکثر پیشرفت های اقتصادی صدمه بزرگی رسید اما مثل همیشه صنعت فناوری اطلاعات و کامپیوتر با قدرت به سوی استفاده مناسب از این فرصت پیشروی کرد. و حتی بسیار به این سرعت شدت بخشید و باعث جلو افتادن فراوان در پیشرفت ها و اکترونیکی شدن کارهای روزمره شد. تا قبل از شیوع این بیماری پیشرفت و استفاده از این فناوری ها بسیار کند و گاها استفاده از آنها بی معنی جلوه میکرد, و بسیاری از آنها دارای ضعف های بسیاری بودند. در این مطلب بخشی از این فناوری ها را بررسی میکنیم.

کرونا درواقع مسبب جهشی الکترونیکی در جهان شد , آموزش , خرید , عملیات های بانکی و پولی , رویداد ها , اجلاس و... همه و همه به ناگهان و اجبار به صورت غیر حضوری تبدیل شدند و اکثر خوش درخشیدند البته بجزء در زمینه آموزش در خصوصا در ایران در مابقی ضمینه ها بسیار موجب خیر شدند از جمله ارسال خرید ها با ربات ها یا ماشین های خودران ,  روابط کاربری بدون استفاده از دست مانند رواج QR Code ها , تقویت سیستم های زیر ساخت شبکه ها و ... برای پشتیبانی بهتر و سریع تر , استفاده وسیع‌تر از هوش مصنوعی , توجه بیشتر بر ربات ها , دور کاری , پرینت سه بعدی و چندین ضمینه دیگر که بسیار کمک کننده بودند.

 

استفاده از ربات های در بیمارستان های چین و اروپا بسیار کمک کننده بود , ربات های که برای خدمات رسانی به بیماران یا پاکسازی محیط استفاده میشند باعث شد تا نیروی انسانی بیشتر متمرکز به کارهای درمانی شودند.

 

دورکاری حال اصلا اتفاق نادری نیست و در اکثر نقاط جهان برای حفظ سلامت مشتری و کارمند دورکاری جایگزین کار حضوری شد, خصوصا در شرکت های بزرگ مانند آمازون و اپل و حتی این موضوع باعث تقاضای بیشتر کامپیوتر و لپتاپ برای دورکاری شد. در آینده نچندان دور ممکن است بسیاری از کاری های اداری به صورت دور کاری دربیایند.

 

پرینت سه‌بعدی و استفاده از هوش مصنوعی به شدت به کمک دولت ها و بیمارستان ها آمد برای کنترل وضعیت مبتلایان و یا پرینت دستگاه ها و تجهیزات پزشکی لازم از جمله ماسک و سایر لوازم پزشکی , البته پرینت های سه بعدی قبل تر با نشان دادن توانایی خود پرینت اجزاء بدن به کلی خود را ثابت کرد و در این دوران تنها بر اهمیت خود مهر تایید گذاشت.

 

خرید های آنلاین نیز از جمله کمک به کاهش آلودگی هوا , ترافیک و سرعت خرید تا جایی پیشرفت که گفته میشود یکی از بزرگ ترین حفره های لایه اُرزن به صور کامل ترمیم شده است. همچنین سود بسیار قابل توجهی را متوجه صاحبان فروشگاه های اینترنتی کرد.

همچنین ارسال ها از طریق خودرهای خودران, پهبادها و ربات ها نیز باعث سرعت تحویل مرسولات شد و حتی این کار به نوعی موجب جذب مشتری و تبلیغات نیز گردید.

 

برگزار رویداد ها به صورت الکترونیکی هم موجب راحتی در ارتباطات شد و بنظر میرسد که حتی پس از پایان این بیماری نیز جایگزین مقتدر رویداد هایی میشود که نیاز چندانی به حضور افراد نیست.

در هر صورت کرونا نیز مانند بسیار از اتفاقات شمشیر دو لبه‌ای بود که باعث توقع بسیار از صنایع و پیشرفت صنایع دیگری شد و هر دو چهره خیر و شر خود را نمایان کرد. همچنین بسیاری از صنایع که در این دوره دچار ضرر شدند توسط میدارن هوشمند تغییر رویه دادند و حداقل حد ضرر را کاهش دادند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی